سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان
درباره ما
جستجو

کارنامه عملیات
جنگ دفاع مقدس
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی


به گزارش روابط عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان- ، با حضور جمعی از مسئولین شهرستان نمایشگاه دفاع مقدس و بیداری اسلامی در ایوان افتتاح شد.

این نمایشگاه که به همت سپاه ناحیه ایوان و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان و اداره ارشاد اسلامی شهرستان برپا شده است شامل 10 غرفه بیداری اسلامی ، حجاب و عفاف ، دفاع مقدس ، دستاوردهای علمی و . . . می باشد.

گفتنی است بازدید برای عموم آزاد و نمایشگاه تا پایان هفته دفاع مقدس در محل روبروی پارک شهدا دایر می باشد.

 




      


به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» جشن تکلیف آرمیتا رضایی نژاد فرزند داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته ای کشورمان برگزار شد.


رهبر معظم انقلاب به مناسبت جشن تکلیف آرمیتا یک جلد کلام الله مجید با دست خط خودشان به وی هدیه کردند.


آرمیتا در این مراسم در پاسخ به خبرنگار که از او پرسید مرجع تقلیدت کیست؟ با لحن با نمک کودکانه اش گفت: حضرت آقا.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




      
ارسال شده در دوشنبه 94/6/16 ساعت 1:48 ص توسط بسیج دانشجویی


دبیر اجرایی کنگره ملی شهدای دانشجو گفت: جامعه دانشگاهی افتخار این را دارد که میزبان دو شهید تازه تفحص شده در منطقه کردستان عراق باشد این دانشجویان هر دو متولد سال 1345 بودند و در سال 1365 به شهادت رسیدند.


امیر وجدانی‌نیا، دبیر اجرایی کنگره ملی شهدای دانشجو در خصوص تفحص دو دانشجوی شهید ایلامی گفت: جامعه دانشگاهی افتخار این را دارد که میزبان دو شهید تازه تفحص شده در منطقه کردستان عراق باشد این دانشجویان هر دو متولد سال 1345 بودند و سال در 1365 به شهادت رسیدند.

 

 وی افزود: دانشجویان شهید لطفعلی مراد حاسبی و شهید حمید زربوشی از دانشجویان دانشگاه  تربیت معلم استان کرمانشاه بودند که کارهای اداری تشییع آنها برای هفته آینده در ایلام در دست اقدام است.




      


"بعضی شب‌ها خوابم نمی‌بَرَد"؛ این سخن کوتاه و قابل تامل؛ حکایت دغدغه‌ای قدیمی از سوی رهبر بزرگترین انقلاب قرن بیستم در سالهای زعامتش بر انقلاب اسلامی ایران است. دغدغه‌ای در باب فرهنگ.

 

گروه فرهنگی «بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ایوان»؛ "بعضی شب ها خوابم نمی بَرَد"؛ این سخن کوتاه و قابل تامل؛ حکایت دغدغه ای قدیمی از سوی رهبر بزرگترین انقلاب قرن بیستم در سالهای زعامتش بر انقلاب اسلامی ایران است. دغدغه ای در باب فرهنگ! دیدار اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با اعضای هیئت دولت فرصتی برای طرح چندباره ی این موضوع اساسی و مهم بود. ایشان ضمن تاکید بر اهمیت مسئله فرهنگ، خطاب به هیئت وزیران تاکید کردند:"گاهی اوقات مشکلات فرهنگی موجب شده که من شب خوابم نبرده؛ به‌خاطر مسائل فرهنگی؛ یعنی اهمّیّت مسائل فرهنگی این‌جور است." رهبر معظم انقلاب در ادامه با تاکید بر لزوم نظارت بر تولید و عرضه آثار فرهنگی در سطح کشور؛ اهمیت این موضوع را به مسئولین فرهنگی کشور گوشزد کرده فرمودند:"در همه‌ی دنیا مراقبت از محصولات فرهنگی و کتاب و مانند اینها وجود دارد؛ کجای دنیا است که وجود نداشته باشد؟ یک‌جا را به من نشان بدهید... رودربایستی ندارد. اگرچنانچه می‌بینید فلان تئاتر، فلان فیلم، فلان کتاب، فلان نشریه با مبانی انقلاب و مبانی اسلام مخالف است، جلویش را بگیرید و با آن برخورد بکنید... رهاسازی فرهنگ اصلاً جایز نیست."

 

اظهارنظر توام با نگرانی رهبر انقلاب در مسئله فرهنگ اگرچه چندان غریب و دور از انتظار نبود؛ ولیکن طرح آن در جمع مسئولین اجرایی دولت- و نه اصحاب فرهنگ و هنر!- می تواند معنایی متفاوت داشته باشد. مروری کوتاه بر کارنامه فرهنگی دولت یازدهم می تواند گره های ذهنی موجود در این مسیر را برای مخاطبان این گزارش بیش از پیش باز نماید. مطرح شدن نام علی جنتی برای تصدی کرسی وزارت ارشاد دولت یازدهم شاید از ابتدا مسبب ایجاد بارقه هایی از امید در دل اصحاب فرهنگ و هنر انقلابی بود. جنتی آیت الله زاده ای بود که کمتر کسی دیدگاه های فرهنگی او را می شناخت و شتاخت جامعه از وی؛  بیشتر مبنی بر انتساب وی به پدر انقلابی اش بود. علی اما قصد داشت راه خودش را برود. وی بعدها گفته بود با آنکه فرزند آیت الله جنتی است، مثل او فکر نمی کند و افکارش به هاشمی رفسنجانی نزدیکتر است! جنتی در همان روزهای آغازین کارش گره های ذهنی بسیاری از افراد درباره ی دیدگاه های فرهنگی اش را باز کرد.  وی در مراسم افتتاح استودیوی موزه‌ی موسیقی ابراز امیدواری کرد که بتواند راه خاتمی را در حمایت از موسیقی ادامه دهد.

 

زمان هرچه پیش می رفت؛ جنتی عزم خود درباره ادامه راه دولت خاتمی در وزارت ارشاد را بیشتر نشان می داد. وی علاوه بر استفاده از افراد فعال در فتنه ی 88، حسین ملک‌احمدی  را که در دوران اصلاحات دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بود به مقام قبلی خود بازگرداند. مرتضی کاظمی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران مهاجرانی که در ماجرای تحصن نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم تهدید به استعفا کرده بود، مشاور اقتصادی علی جنتی و عضو هیأت امنای عموم مؤسسات اقتصادی وزارت ارشاد شد و کامران فانی به ریاست هیأت خرید و انتخاب کتاب رسید؛ همان سمتی که در دوره اصلاحات نیز عهده‌دار بود! علی مرادخانی که از زمان وزارت خاتمی تا دوره دوم اصلاحات مدیر مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ و از جمله مدیرانی که همزمان با استعفای مهاجرانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه تنی چند از مدیران منصوب مهاجرانی استعفا کرده بود نیز به سمت معاونت امور هنری وزارت ارشاد دولت یازدهم رسید.

 

مسائلی همچون غائله ی سگ های زرد و صدور مجوز خاکسپاری آنان در قطعه ی هنرمندان بهشت زهرا، ماجرای دفاع وزیر از تکخوانی زنان، اصرار جنتی بر رفع فیلتر شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک و ...، اکران فیلم های توقیفی در جشنواره ی فیلم فجر، دعوت رسمی از شاعر هتاک به امام(ره) و رهبر انقلاب برای حضور در جشنواره ی فجر، تعطیلی جشنواره ی ضدصهیونیستی افق نو و چندین مورد ریز و درشت دیگر که ذکر آنها از حوصله ی این گزارش خارج است همگی گواهی بر ادامه ی سیاست های فرهنگی دوران خاتمی توسط یک وزیر دارای ظاهری موجه بود. تغییر نام جشنواره بین المللی فیلم فجر به "جشنواره بین المللی فیلم ایران!" آخرین دست از اقدامات شاذ و غیرانقلابی جنتی و مجموعه همکارش در وزارت ارشاد دولت یازدهم بوده است.

 

پاک کردن تصاویر شهدا از دیوارهای شهر تهران به بهانه پرت کردن حواس رانندگان و راهی کردن فعالان هنری ضدانقلاب به «دوسالانه ی هنر ونیز» بخش دیگری از اقدامات وزیر فرهنگ کشور بوده است. مجید ملانوروزی مدیر دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد به عنوان مسئول مستقیم این تصمیم در این وزارتخانه در گفت‌وگو با خبرگزاری ها، به حواشی به وجود آمده بر سر این مسئله چنین پاسخ داده بود: "من به عنوان رئیس این کمیسون ونیز پاسخگو هستم و کار را تأیید می‌کنم. ما الآن کلی جشنواره و بی‌ینال داریم و سعی کردیم که اعزام هنرمندان را در این جشنواره‌ها تقسیم کنیم و سعی شده همه حضور داشته باشند. اینجا اداره تجسمی هنر انقلاب که نیست!، بلکه حوزه تجسمی هنرمندانی است که در این کشور با گرایش های مختلف کار می‌کنند."

 

حال شاید کمی بتوان حکمت نگرانی عمیق رهبر فرزانه انقلاب از مسئله فرهنگ و طرح آن در جمع هیئت وزیران را دریافت! ایشان پیش از این نیز با درک شرایط حاکم بر مدیریت فرهنگی کشور؛ از تشکل های خودجوش فرهنگی درخواست کرده بودند تا فعالیت های خود را با قوت و قدرت ادامه دهند. رهبر فرزانه ی انقلاب در توصیه ای راهبردی در اولین روز سال 1393 در صحن جامع رضوی فرمودند: "نکته مهمترِ حرف من در باب فرهنگ خطاب به جوانان مومن و انقلابی است که بصورت خود جوش و با اراده و ابتکار در سراسر کشور به فعالیتهای فرهنگی مشغولند و کارهای بسیار خوبی انجام داده اند. عزیزان من کار را هر چه جدی تر ادامه دهید چراکه فعالیتهای فرهنگی شما از اول انقلاب، نقش مهمی در ایستادگی و پیشرفت کشور ایفا کرده است."

 

پیش از این نیز پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری در متن حاشیه نویسی از دیدار سال گذشته شاعران با رهبر انقلاب-به قلم محمد قزلی- آورده بود:"صحبت‌های آقا که تمام می‌شود، شعرا صلوات می‌فرستند و باتجربه‌ها بلند می‌شوند برای خداحافظی آخر جلو می‌روند. ازدحام زیاد می‌شود. فیض و برقعی کتاب‌هایشان را می‌دهند به ایشان. آقا از کنار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که با تأخیر هم آمده بود می‌گذرند و می‌گویند:"با آقای وزیر حرف زیاد داریم، در عرصه فرهنگ اشکال جدی داریم."

 

علی جنتی اما پس از شرکت در دیدار اخیر هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب به برنامه نگاه 1 رفته؛ گفت: "بنده شخصاً اعتقادم بر این است که «فجر» کلمه مقدسی است و منظور از آن فقط 10 روزی که به دهه فجر مربوط می‌شود، نیست بلکه هر زمان ما، «فجر» انقلاب اسلامی است؛ به هر حال تصمیم بر آن شده است که بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر با همین نام اما در زمان دیگر برگزار شود."

 


هرچه هست؛ علی جنتی اقدام خلاف عرف و قانون معاون خود در حذف نام فجر از بخش بین الملل جشنواره را عملاً محکوم کرده؛ می خواهد نام فجر را به بخش بین الملل بازگرداند. این شاید شروعی باشد بر جبران اشتباهات گذشته و پاسخگویی به دغدغه های فرهنگی رهبر انقلاب. امید است که اینگونه باشد!




      
ارسال شده در پنج شنبه 94/6/12 ساعت 6:7 ع توسط بسیج دانشجویی


معاون سابق رئیس جمهور آمریکا گفت: انگیزه اوباما، تبدیل ایران به قدرت برتر در منطقه است و تنها برنده توافق هسته ای،‌ ایران است.

 

به گزارش گروه بین الملل «خبرگزاری دانشجو»، دیک چنی در مصاحبه با شبکه نیوزماکس افزود: تنها برداشتی که می توان از این توافق و انگیزه های اوباما کرد این است که او می خواهد موقعیت ایران را در آن نقطه از جهان تقویت  و این کشور را به قیمت متحدانمان به یک نیروی برتر تبدیل کند.

 

 چنی افزود: تنها برنده توافق ،‌ایران است چرا که در نهایت راهی پیش روی تهران برای ساخت سلاح هسته ای و موشک های بالستیک و تسلیحات متعارف قرار می دهد.

 

 وی تصریح کرد: ایرانی ها در این توافق به همه چیز رسیدند و اسرائیلی ها ، سعودی ها ، اردنی ها ، مصری ها و اماراتی ها  و همه دوستان ما در منطقه از آنچه که اتفاق افتاده است ،‌متحیر و حیران شده اند.

 

 چنی در پایان گفت: سنای آمریکا در برابر یکی از مهمترین مسائل این دهه خود کاملاًٌ عقیم مانده است. نمی دانم چرا آنها اجازه دادند چنین اتفاقی بیفتد.




      
ارسال شده در پنج شنبه 94/6/12 ساعت 2:9 ص توسط بسیج دانشجویی


پیکر مطهر دو شهید جاویدالاثر دانشجو ایلامی پس از 28 سال دوری از وطن به میهن بازگشت.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از ایلام، پیکر شهیدان حمید زرگوشی و لطفعلی مرادحاصلی از رزمندگان عملیات والفجر 5 پس از تفحص و احراز هویت در خاک سلیمانیه عراق، اوایل هفته جاری به جمهوری اسلامی ایران بازگشتند.

 

 

حمید زرگوشی


حمید زرگوشی فرزند ابراهیم در سال 1345 در شهرستان مهران به دنیا آمد، وی در سال 1364 در دانشکده تربیت معلم شهید اشرفی کرمانشاه قبول شد.


این دانشجوی شهید ایلامی در سال 1365 و در عملیات والفجر 9 در منطقه سلیمانیه عراق، جاوید الاثر و  به فیض بزرگ شهادت نائل شد.

 

 


شهید لطفعلی مرادحاصلی


شهید لطفعلی مرادحاصلی فرزند خانعلی در سال 1345 در روستای زنجیره علیا در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و دوران تحصیلات خود را تا سوم راهنمایی در همان روستا گذرانید.


وی مقطع متوسطه را به علت کمبود امکانات آموزشی از روستا به شهر سرابله عزیمت کرد و در سال 1364 در رشته علوم اجتماعی تربیت معلم در کرمانشاه مشغول به تحصیل شد.


این شهید دانشجو ایلامی در دوران جنگ تحمیلی از طریق نیروی مقاومت بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تیپ نبی اکرم (ص) کرمانشاه راهی جبهه  کردستان شد تا اینکه در  هشتم فروردین سال 65 در منطقه عملیاتی والفجر 9 شهر سلیمانیه به لقاءالله پیوست.

 

«خبرگراری دانشجو» ضمن عرض ادب به ساحت این دو شهید بزرگوار، بازگشت این دو سردار رشید اسلام به خاک مقدس ایران را به ولی امر مسلمینو نیز خانواده های زرگوشی و مرادحاصلی تبریک عرض می کند.




      
ارسال شده در چهارشنبه 94/6/4 ساعت 3:2 ع توسط بسیج دانشجویی


به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، صفحه منتسب به رهبر معظم انقلاب در اینستاگرام با انتشار گزیده ای از سخنان ایشان در سال 63 پیام یک کلمه ای زندگی پرماجرای امام رضا (ع) را بیان کرد.

رهبر انقلاب:

ما که نباید فقط به مرقد امام رضا اظهار ارادت کنیم؛ او امام ماست، زندگی او برای ما درس است، از زندگی او باید درس بگیریم؛ زندگی او برای ما یک پیامی دارد، آن پیام چیست؟ من آن پیام را در یک کلمه خلاصه می‌کنم. بدانید پیام زندگی پرماجرای امام رضا (علیه السلام) به ما عبارت است از مبارزه‌ی دائمی خستگی‌ناپذیر.




      




statistics

قالب وبلاگ

آمارگیر وبلاگ